Az előző félévek során lehetőség nyílt, hogy hallgatóink bekapcsolódjanak a CERGE-EI Foundation távoktatási programjába, melynek keretén belül online, angol nyelvű órák formájában, szabadonválasztható tárgyként vehettek részt a Pénzügy és etika, továbbá a Klímaváltozás gazdaságtana kurzusokon. A tantárgyak elméleti előadását neves külföldi oktatót tartották a programban résztvevő összes egyetem hallgatói számára, míg a hazai esetekkel és példákkal tarkított gyakorlatokat kollégáink, Fazekas Balázs és Harazin Piroska oktatták egyetemünk hallgatói számára.
A Nemzetközi Visegrádi Alap Visegrád+ támogatásával társfinanszírozott „Gazdasági oktatás lokalizálása a V4-országokban és azon túl” projekt keretében a résztvevő oktatók tananyagot dolgoztak ki annak érdekében, hogy a gyakorlati órák az adott ország sajátosságaira összpontosítsanak. A projekt keretében oktatóink két olyan workshopon is részt vettek, ahol ismereteiket mélyíthették az online oktatás technikáit és gyakorlatát illetően, továbbá tapasztalatot cserélhettek külföldi oktatókkal mind a tananyag szakmai tartalmáról, mind az oktatásmódszertanról, illetve egyeztethettek a jövőbeli együttműködési lehetőségekről.
Gratulálunk a kurzusokat sikeresen elvégző hallgatóknak, akik az érdemjegy mellé a CERGE-EI Foundation tanúsítványát is megkapták a tárgy sikeres teljesítéséről és köszönjük az oktatók, kutatók közös munkáját és a projekt finanszírozását!
The project was co-financed by the governments of Czechia, Hungary, Poland and Slovakia through Visegrad+ Grants from the International Visegrad Fund. The mission of the Visegrad Fund is to advance ideas for sustainable regional cooperation in Central Europe.
Project: Localizing Economic Education for V4 Countries and Beyond
During the previous semesters, our students had the opportunity to participate in the CERGE-EI Foundation's distance learning program, which offered online courses in English on ’Finance and Ethics’, as well as the „Climate Change Economics”, as elective subjects. The theoretical lectures for these courses were given by renowned foreign lecturers to students from all universities participating in the program, while the practical exercises, interspersed with domestic cases and examples, were taught to our university's students by our colleagues Balázs Fazekas and Piroska Harazin.
Under the project Localizing Economic Education for V4 Countries and Beyond co-financed by Visegrad+ Grants from the International Visegrad Fund, country specific materials were developed to ensure that the practical classes focused on the characteristics of the given country. As part of the project, our instructors also participated in two workshops where they were able to deepen their knowledge of online teaching techniques and practices, exchange experiences with foreign instructors on both the professional content of the curriculum and teaching methodology, and discuss future opportunities for cooperation.
We congratulate the students who successfully completed the courses and received the certificate from the CERGE-EI Foundation for their successful completion of the courses, and we thank the instructors and researchers for their joint work and also for the project’s financial background
The project was co-financed by the governments of Czechia, Hungary, Poland and Slovakia through Visegrad+ Grants from the International Visegrad Fund. The mission of the Visegrad Fund is to advance ideas for sustainable regional cooperation in Central Europe.
Project: Localizing Economic Education for V4 Countries and Beyond