Az Intézet főbb kutatási területei

  • Fogyasztói értékek, életstílus és az élelmiszerfogyasztói magatartás közötti kapcsolatok vizsgálata.
  • A funkcionális egészségvédő élelmiszerek fogyasztási szokásainak és trendjeinek vizsgálata.
  • Az etnocentrikus fogyasztói magatartás kapcsolatának elemzése, a Hungarikum jellegű élelmiszerek piaci lehetőségeinek áttekintése.
  • A közösségi agrármarketing lehetőségeinek elemzése, amelynek keretén belül a hazai előállítású élelmiszerekhez kapcsolódó, ágazati összefogásban megvalósuló marketing tevékenységre irányuló stratégiák kialakítása, és az ezekhez kapcsolódó fogyasztói kutatások.
  • Az élelmiszer feldolgozásban tevékenykedő kis- és közepes vállalkozások marketing tevékenységének vizsgálata, a fejlesztési lehetőségek áttekintése. A terület részeként az élelmiszeripari innovációban rejlő lehetőségek, a fogyasztó orientált innováció területének vizsgálata.
  • Fogyasztói magatartáskutatás az élelmiszerek, kiemelten a tejtermékek és húskészítmények piacán.
  • A hazai élelmiszerágazat integrált marketingkommunikációjának vizsgálata, különös tekintettel az online marketing területére.
  • Fenntartható fogyasztás vizsgálata. Etikus fogyasztás, etikus kereskedelmi kez-deményezések. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása - helyzete, okai, kommunikációja, megjelenési formái Magyarországon. Környezettudatosság megjelenése a vállalatok működésében. A felelős üzleti magatartás értékelése fogyasztói oldalról.
  • Marketing az egészségügyben, pénzintézeti marketing, marketingetikai kérdések, újszerű marketing kommunikációs formák.
  • Üzleti tervezés és kontrolling a kisvállalatoknál, menedzsment folyamatának elmélete és gyakorlata.
  • A kis- és középvállalkozások piacorientációja, marketing tevékenysége; a márkaérték-menedzsment, és a fogyasztói magatartás egyes kérdéskörei.
  • A jóléti államok krízise és reformja, a személyiség és a képességek szerepe az egyetemi sikerességben, az információs aszimmetria szerepe a felsőoktatási marketingben.
  • Fenntartható fogyasztás, továbbá az ifjúságkutatás és a marketing lehetőségei ezen a területen az élelmiszeriparban.

Frissítés dátuma: 2019.01.10.


Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napjától kötelezően alkalmazandó Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

A tájékoztatót megismertem.